Thursday, February 5, 2009

Yan Besaq dekat d Hati... (^.^)


*Lagukan
Lihat jauh nun disana
Tekun petani kerja
Buah padi masak kuninng
kerja sama
Potong memotong Membanting padinya
Bercerailah tangkai jerami
Dulu padi ditumbuk inang tampi
Kini mesin jadi pengganti...

tak sangka ada tempat yang menarik, tertarik memang terhebat laaa...saje je nak berkongsi pengalaman waktu cuti sem baru-baru ni... pergi rumah sorang kawan yang terletak di Yan Besar, negeri Kedah Darul Aman ( Kedah maju 2010 :) hehe...kawan-kawan yang ikut sekali mesti ingat ayat ni kan...pas tu lagu kat atas ni... ermmm...saya tujukan lagu kat atas ni kat 'someone' yang mesti paling ingat lagu ni :D memang seronok giler+tersangat tak terkata la coz dapat pergi sana...waktu mula-mula sampai sana, rasa kagum+seronok dapat tengok kampung nelayan yang dekat dengan laut...depan rumah ada sawah pulak 2...cantiknya pemandangan dekat sana...time pagi, tengah hari, petang, senja dapat tengok suasana yang berlainan..dalam gambar kat atas ada pemandangan gunung... ala,kat belakang sawah tu.kan...kan..nampak kan..hehe...itula, gunung Jerai...
Kan Ku Ukir Namamu Di atas Gunung Jerai...
Disaksikan Daun, daun Niyur Melambai...
hehe...tak tahula betul ke tak liriknye tu...sape2 yang ingat lagu ni, mesti tahu kan...tiba2 pulak teringat lagu ni bila tengok Gunung Jerai tu...memang CANTIK la...laut dekat sana pun cantik... sempat la jugak pergi jalan-jalan cari makan sambil menikmati keindahan laut dekat sana...memang best...dekat sana juga, saya berpeluang pergi ke 'titi hayun' tempat orang mandi-manda sambil berkelah...hehe...
Memang banyak sangat kenangan lagi dekat sana yang tak dapat saya gambarkan dengan kata-kata. Apa pun saya akan abadikan semua kenangan 'Yan Besaq' ni di hati saya... kalau TV9 dengan temanya dekat dihati, 'Yan besaq' pulak paling dekat di hati................ saya.... :)

0 comments:

Post a Comment